Directie wisseling

José Pierik heeft de directietaken overgedragen aan Rosanne.

Al vijfentwintig jaar is De Blokkendoos zowel in Nederland als bij onze buurlanden een succesvol concept dat tijdelijke kinderopvang biedt bij evenementen. Van sportevenementen en familiedagen tot beurzen en congressen. Niets is te gek. Eigenaresse en directrice José Pierik vindt deze mijlpaal dan ook een buitengewoon geschikt moment om het ‘blokje’ over te geven aan haar dochter Rosanne Pierik.
Jose en Rosanne

“Een bedrijfsuitje en geen opvang voor mijn kinderen betekende simpelweg dat ik niet naar de gelegenheid kon. Vanuit die behoefte heb ik De Blokkendoos in 1989 opgericht”, vertelt José. “Een tijdelijke kinderopvang bij evenementen, waarbij we de wensen van de klant het uitgangspunt is.” Inmiddels is het familiebedrijf De Blokkendoos, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Hoogblokland, uitgegroeid tot een succesvol en uniek concept binnen de evenementenbranche. “We focussen ons op kinderen van 0 tot 12 jaar, die we verdelen in de leeftijden van 0 tot 4 jaar en van 5 tot 12 jaar. De laatste jaren ligt het succes vooral in de leeftijd van 0-4 jaar, omdat voor kinderen vanaf 4 jaar allerlei verschillende activiteiten te bedenken zijn. Voor onze kleinste gasten nemen wij bijvoorbeeld alles mee wat nodig is; bedjes, boxen, babyvoeding, fruithapjes, etc. Met een hecht team van gediplomeerde medewerkers die goed op elkaar afgestemd zijn maken wij dus van kinderopvang een feest. Zowel voor de ouders als voor de kinderen.”

Dubbele mijlpaal

Na vijfentwintig jaar met zowel kleine als grote opdrachten zoals de opening van de Grolsch fabriek, de Jaarbeurs Utrecht en het kerstcircus in Ahoy is het 25-jarig bestaan van De Blokkendoos een absolute mijlpaal. Tegelijkertijd neemt José afstand van haar functie en treedt haar dochter Rosanne aan als directeur van De Blokkendoos. “Natuurlijk vind ik het super spannend, maar ik heb het bedrijf groot zien worden. Daar zit dan ook meteen mijn uitdaging. De economische crisis heeft zijn weerslag gehad op de branche waarin wij actief zijn. Daarom wil ik dat we een aantal vernieuwingen gaan doorvoeren, omdat het belangrijk is dat we voor blijven lopen op de hype(s) zodat we onze gasten altijd het nieuwste kunnen bieden. Een dankbare taak waarvan ik hoop dat ik die over vijfentwintig jaar nog steeds vervul.”