Inmiddels 34 jaar geleden richtte José Pierik De Blokkendoos op. “Een bedrijfsuitje en geen opvang voor mijn kinderen betekende simpelweg dat ik niet naar de gelegenheid kon. Vanuit die behoefte heb ik De Blokkendoos in 1989 opgericht”, vertelt José. “Een tijdelijke kinderopvang bij evenementen, waarbij we de wensen van de klant het uitgangspunt is.” Inmiddels is het familiebedrijf De Blokkendoos, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Schagen, uitgegroeid tot een succesvol en uniek concept binnen de evenementenbranche.
Zowel in Nederland als bij onze buurlanden is De Blokkendoos in de jaren uitgegroeid tot een succesvol concept dat tijdelijke kinderopvang biedt bij evenementen. Van sportevenementen en familiedagen tot beurzen en congressen. Niets is te gek.
Dochter Rosanne groeide op binnen het bedrijf en behaalde een masterstudie Pedagogiek. In het 25-jarig jubileumjaar van De Blokkendoos heeft José de directietaken overgedragen een Rosanne.
“Ik heb het bedrijf groot zien worden en ik heb mij altijd aangetrokken gevoeld tot het reilen en zeilen binnen De Blokkendoos. Het maakt mij trots dat ik het stokje van mijn moeder heb mogen overnemen. Ik hoop haar voorbeeld te kunnen volgen en ook zeker 25 jaar vol te mogen maken. En wie weet mag ik het bedrijf tegen die tijd dan wel aan een van mijn dochters overdragen.”
We richten een baby-kamer in met bedjes, boxen, kinderstoelen, wipstoeltjes en kleurig speelgoed.
Voor de kinderen vanaf ongeveer 1 jaar maken we van uw ruimte een gezellige speelkamer.
Meestal bieden wij voor de grotere kinderen een gecombineerd programma aan van knutsel- en spelactiviteiten.
Zelfs de kleinste gasten zijn van harte welkom bij De Blokkendoos. Hiervoor creëren wij een kleurrijke en kindvriendelijke crèche op uw locatie tijdens het evenement. We richten een baby-kamer in met bedjes, boxen, kinderstoelen, wipstoeltjes en kleurig speelgoed. Natuurlijk ook een verschoonhoek voorzien van omkleedkussen, luiers in alle maten, baby-doekjes, reservekleertjes en een speciale reukloze luieremmer.
Ook verzorgen we de babyvoeding, de flesjes, tuitbekers en fruithapjes. We hebben een flessenwarmer en magnetron bij ons om alles op de goede temperatuur te brengen. Slabbetjes en spuugdoekjes zijn in ruime mate aanwezig. Naast alles dat nodig is voor de verzorging van de kleintjes, bieden wij hen ook persoonlijke aandacht door ze voor te lezen, samen zingen en spelletjes met sensorisch materiaal. Uiteraard zijn wij erg scherp op dieetwensen, allergieën en andere bijzonderheden.
Voor de kinderen vanaf ongeveer 1 jaar maken we van uw ruimte een gezellige speelkamer. Kleurrijk, aantrekkelijk maar ook zeker veilig. Zodat ouders met een gerust gevoel aan hun eigen programma kunnen deelnemen. In deze speelkamer valt er voor de kinderen veel te ontdekken, in het speelhuisje, de peuterglijbaan, de blokken en autootjes of in de poppenhoek waar de kinderen zelf vader en moeder kunnen spelen.
Voor de kinderen vanaf 2 jaar hebben we ontwikkelingsmateriaal dat stimuleert tot ontdekken en waarbij ze geen tijd zullen hebben hun ouders te missen! Natuurlijk zijn er voor de peuters luiers, tussendoortjes, vruchtenlimonade (zonder kleurstoffen) en iets te snoepen.
De activiteiten voor de grotere kinderen worden aangepast aan de leeftijd. Meestal bieden wij voor de grotere kinderen een gecombineerd programma aan van knutsel- en spelactiviteiten. De praktijk is dat kinderen dit onder begeleiding van onze ervaren leidsters heel leuk vinden en zich uren kunnen vermaken. Denk bijvoorbeeld aan een workshop hydrauliek, een workshop kaarsen of zeepjes maken, een hoorspel maken, een mega spellenparcours met onder andere ons reuzen twisterspel van 27,5 m2 waar 30 kinderen/volwassenen tegelijk op kunnen spelen.
Ook groeit ons aanbod ieder jaar weer. Denk bijvoorbeeld aan een Silent Kinder-disco, glittertattoos en nagels stylen. Wij proberen onze activiteitenprogramma kosteloos aan te passen op het thema van het evenement.
Nee, alle kosten zijn meegenomen in de offerte. Het komt echter wel eens voor dat het feest zo gezellig is dat de opdrachtgever graag nog een uurtje langer wil doorgaan. Normaal gesproken is dit geen probleem, maar deze extra uren (personeelskosten) worden wel extra in rekening gebracht. Maar, het laten uitlopen van de activiteit gaat altijd in overleg met de opdrachtgever.
Nee, de kosten voor de accommodatie komen altijd voor rekening van de opdrachtgever.
Wanneer bij de aanvraag van de offerte de plaats bekend is zijn de reiskosten inbegrepen.
U zorgt voor een ruime, schone en veilige ruimte. Dit kan een kantoor, kantine, zaaltje, fabriekshal of desgewenst een tent zijn. Wij nemen alles mee om er een echte mobiele crèche op uw locatie van te maken. Waarbij wij uiteraard eerst op de veiligheid zullen letten en waar nodig zaken aanpassen. U kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld: afzettingen, stopcontact-afstoppers, deurhekje, etc.
Nee, De Blokkendoos treed niet op als cateraar. Indien gewenst kan De Blokkendoos wel afspraken met een cateraar voor u maken.
We nemen alles mee wat u wenst, dus ook voeding en luiers. Zelfs een magnetron om de flesjes en potjes op te warmen wordt niet vergeten.
Dit is eventueel mogelijk wanneer u zelf activiteiten verzorgd waarbij onze leidsters helpen bij het begeleiden van uw activiteiten.
Niet allemaal, maar per evenement is er minstens 1 met een geldig EHBO-diploma aanwezig, met uiteraard een EHBO-koffer
De Blokkendoos neemt u “een zorg uit handen”. Door professionele kinderopvang te bieden tijdens uw evenement, kunnen uw medewerkers zonder zorgen naar het feest komen. Wij werken door heel het land, op uw locatie. Een paar uur voor aanvang van de activiteit zijn wij aanwezig en richten de accommodatie volledig kindvriendelijk in. Alle noodzakelijke meubilair en materialen worden door ons meegebracht. Denk hierbij aan boxen, bedjes een verschoningshoek, kindermeubilair en nog veel meer.